Dziękuję za komentarze i pytania, jakie przysyłacie: co aktualnie robię na żywo, poza online? 😊

W biznesie w związku z sezonem zimowym organizuję import produktów do Polski, negocjuję logistykę na terenie UE i ceny produktów, a w działalności szkoleniowo – doradczej,
obok serii spotkań mentoringowych dla Liderów z FMCG, IT i finansów, prowadzę kilka procesów coachingowych dla pracowników banku, HoReCa, telekomunikacji i usług.
Ten miesiąc rozpoczęłam poprowadzeniem warsztatów dla zespołu dynamicznie rozwijającego się oddziału holenderskiej firmy Bravilor Bonamat Polska, która jest znana na całym świecie z wysokiej jakości urządzeń jakie produkuje. Firmą tą w Polsce zarządza Szefowa, która jest świadoma, że każdy pracownik ma talenty, a rolą szefa jest obsadzić je we właściwym miejscu, tak aby utalentowani pracownicy z radością przychodzili do swojej pracy i tworzyli współpracujące zespoły. W Polsce powstały biura w okolicach Warszawy i w Białymstoku, gdzie jednocześnie rozpoczęła się pełną parą budowa zakładu produkcyjnego. Warsztaty były więc wspaniałą okazją do:

  • integracji i poznania się całego polskiego zespołu z różnych miast
  • praktycznych ćwiczeń z zakresu skutecznej komunikacji i informacji zwrotnej
  • odkrycia zasad budowania efektywnych zespołów, których fundamentem jest zaufanie i konstruktywne rozwiązywanie konfliktów

Grupa była tak zaangażowana i otwarta na doświadczanie, że przypomniały mi się badania prof. Barbary Fredrikson z North Carolina University, przeprowadzone na grupie top 500 firm.
W badaniach tych ustalono:
Co odróżnia zespoły efektywne od zespołów nieefektywnych?

Jak wynika z tych badań, na efektywność zespołów wpływa wysokość wskaźnika pozytywności:

Wskaźnik pozytywności, to specyficzny klimat organizacyjny zespołu, a jego 3 składowe to:

  1. Otwartość komunikacyjna
    (przekonanie, iż mogę wypowiedzieć się na każdy temat i nie poniosę z tego tytułu żadnych konsekwencji)
  2. Nastawienie na rozwiązanie i rozwój (ciągłe udoskonalanie procesów, zadań i organizacji, w odróżnieniu od nastawienia na problem)
  3. Poczucie wpływu (wiem, że moje poglądy i pomysły są brane pod uwagę, mam wpływ na sposób wykonania swojej pracy)

Wskaźnik w tej grupie z pewnością był wysoki, to było słychać i czuć, a takie właśnie firmy dynamicznie się rozwijają, dostarczają na rynek innowacyjne produkty i usługi,
a ich sukces jest długotrwały.

Czym w Twojej firmie przejawia się wskaźnik pozytywności?

A jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś zapraszam Cię do polubienia mojego Fanpage na którym możesz znaleźć więcej wiedzy i wskazówek KLIKNIJ TUTAJ

Życzę Ci mocy, energii i pasji

Anna Skoczylas

Mentor Biznesu w Nurcie Psychologii Pozytywnej,
Trener, Coach ICF