Podczas ostatniego spotkania Klubu Elite Sales Harvard Business Review Polska, 24.11.2016r. gościem specjalnym był dr Regis Lemmers, który jest obecnie jednym z najbardziej innowacyjnych ekspertów sprzedaży pracującym dla największych firm na całym świecie (BNP Paribas, SONY, ERGO, Bekaert, Vodafone). Jest on również wykładowcą Zarządzania Sprzedażą na uczelniach biznesowych w Belgii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Pomaga firmom reorganizować procesy sprzedaży w kierunku innowacji, myślenia projektowego i nowych sposobów zarządzania relacją z klientem.< Cała konferencja odbyła się pod hasłem „Bądź o krok przed konkurencją”.

Trzeba przyznać, że przykłady wdrożenia nowego podejścia do sprzedaży o jakich mówił gość specjalny były innowacyjne i w konkretny sposób wskazywały na wybór danego rozwiązania. Wartościowe było to, że mogliśmy poznać trendy, które już wkrótce będą stosowane w nowoczesnym świecie sprzedaży, a ja osobiście zaczęłam się zastanawiać nad tym, jak je stosować już dzisiaj u klientów, z którymi współpracujemy, wyprzedzając konkurencję. Skoro nawet w sprzedaży produktów tzw. pierwszej potrzeby np. z branży spożywczej prowadzimy badania psychologiczne i zatrudniamy designerów do tworzenia nowych produktów, to pokazuje jak bardzo zmienił się sposób myślenia o kliencie, produkcie i innowacji. Źródłem sukcesu firm w przyszłości ma być współtworzenie czyli przejście w rozmowach sprzedażowych od tworzenia wartości dla klienta do kreowania wartości we współpracy z klientem z zastosowaniem najnowszych zasad , chociażby z Design Thinking.

Czy zastanawiałeś / aś się nad tym co i z kim wykreować wokół jednego i tego samego produktu, żeby był innowacyjny w swojej branży i z sukcesem sprzedawać go różnym grupom docelowym ?

Anna Skoczylas – Mentor Biznesu w nurcie psychologii pozytywnej